[O1] Objawy ściętych nitów w skrzyni DUU i pochodnych

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • INSTAL ZGIERZ
    Classic
    • 2010
    • 19

    [O1] Objawy ściętych nitów w skrzyni DUU i pochodnych

    Powietrze w kołach jest. Wyważenie też raczej w porządku, bo przy szybkiej jeździe na suchym nie ma żadnych drgań.
    Sławek Szumski
  • Viniu
    Rider
    • 2008
    • 517

    #2
    [O1] Objawy ściętych nitów w skrzyni DUU i pochodnych

    Witam.

    Mam pytanie głównie do tych forowiczów, którym dane było przeżyć tę niemiłą przygodę.

    Proszę o małą poradę, jakie mieliście objawy u siebie i podpowiedź czy powinienem się martwić.

    Ogólnie rzecz biorą u mnie wygląda to tak: zawsze po odpaleniu auta i ruszeniu słyszę przez ułamek sekundy zgrzyt dokładnie taki sam jak w przypadku działania EDS np. zimą. Ale co ważne ten zgrzyt trwa dosłownie ułamek sekundy i ma on miejsce tylko w przypadku ruszenia autem po odpaleniu. Jeśli jednak ruszam z miejsca z włączonego silnika (nie tuż po odpaleniu) tego zgrzytu nie ma. Nie ma tez znaczenia na jakim jestem biegu, czy przeciagnę Octe na jedynce, czy to będzie dwójka, czy np. już trzeci bieg, zawsze ten zgrzyt pojawia się w okolicach 30km/h.

    Druga rzecz, to zachowanie auta na "dwójce". chodzi o to, że z niskich obrotów auto nie rozpedza się płynnie tylko z małą żabką. Ponadto tylko na dwójce w okolicach 2tys. obrotów następuje takie jakby pociągnięcie za szelki... auto jakby w okolicach 2tys. obr. dostaje zadławienia, ale zaraz przyspiesza już ładnie. Zaznaczam, że dzieje się to tylko na dwójce.

    Dla jasności dodam, że objawy te mam od chwili kupna auta, czyli od jakichś 35-40tys. a jestem wręcz pewien, że poprzedni właściciel tez je miał lecz po prostu nie zwrócił na to uwagi.

    Czy zatem sądzicie, że mogą byc to objawy ściętych nitów ?? Po cichu mam nadzieję, że nie, bo gdyby tak było to pewnie przez te ok. 40tys.km skrzynia by sie rozleciała. Ale jeśli niestety jestem ofiarą ściętego nita, to czy np. spuszczając olej ze skrzyni powinien jakiś urwany element wypaść ??

    Pytam o to wszystko, bo za dwa tygodnie mam wyjazd (1600km w jedna stronę) i trochę mam obawy. Niby przez tyle kilometrów nic się nie stało to pewnie i 4tys. nic sie nie stanie, ale obawa jest.

    Kusi mnie też oddanie auta do firmy, która specjalizuje się w skrzyniach i która "zjadła zęby" na tych nieszczęsnych nitach i za 800zł wymienią mi nity na firmowy zestaw naprawczy z nowym olejem i robocizną. Tylko znowu obawiam się na krotko przed takim dalekim wyjazdem oddawać auto do tak poważnej "naprawy"...

    Co zatem sadzicie... co radzicie... ?? Nie przejmować się tymi niby objawami, czy może lepiej zapobiegawczo wymienić nity na śruby ??

    Pozdrawiam
    Pozdrawiam

    Komentarz

    • tom2212
      RS
      • 2008
      • 3892

      #3
      hmm te objawy nie wskazują na nit/y bynajmniej patrząc po moich objawach jakie miałem gdybym miał coś doradzić to profilaktycznie sprawdziłbym olej w skrzyni czy nie ma w nim jakiegoś metalowego świństwa ale przy okazji zapytałbym się profesjonalistów od skrzyń

      Komentarz

      • Viniu
        Rider
        • 2008
        • 517

        #4
        Zamieszczone przez tom2212
        sprawdziłbym olej w skrzyni czy nie ma w nim jakiegoś metalowego świństwa
        No właśnie tak sobie myślę, że może wymienię olej w skrzyni a przy spuszczaniu oleju jeśli nic nie wypadnie (nit, jakieś inne metalowe świnstwa) to tylko zaleje świeżym olejem ??
        Pozdrawiam

        Komentarz

        • tom2212
          RS
          • 2008
          • 3892

          #5
          sprawdzenie oleju nie zaszkodzi ale gdyby coś było większego to byłoby słychać i to dość mocno takie terkotanie lub jak zwał tak zwał Sprawdź i wtedy podejmiesz decyzję no i jak pisałem wcześniej zapytaj się specjalisty

          Komentarz

          • Viniu
            Rider
            • 2008
            • 517

            #6
            Ponawiam pytanie: czy w przypadku zerwanego nitu przy spuszczaniu oleju powinienem to zauważyć ?? Ścięty nit powinien wylecieć ??

            tom2212, a Ty miałeś AKL'a lub AEE ze skrzynią DUU ?? Jakie objawy były u Ciebie ??
            Pozdrawiam

            Komentarz

            • tom2212
              RS
              • 2008
              • 3892

              #7
              miałem AKL ze skrzynią DUU objaw urwanych nitów/lub jednego to szarpanie przy przyspieszaniu i zwalnianiu tak jakby były niewyważone koła i to było odczuwalne dosyć mocno oraz 2 objaw to tzw terkotanie tak jakbyś czymś po zębatkach jeździł i to też było głośne. Było to odczuwalne zarówno przy przyspieszaniu jak i zwalnianiu na załączonych biegach bo na luzie była cisza. Jeśli będziesz wylewał olej ze skrzyni to prawdopodobne jest jeśli oczywiście coś odpadło że wyleci razem z olejem ale może być i tak że zagnieździ się w jakiejś szczelinie i zostanie. Ja miałem początkowe objawy a może dojść do poważniejszych uszkodzeń np zablokowanie skrzyni lub pęknięcie korpusu skrzyni. Mam nadzieję że czegoś nie namieszałem

              Komentarz

              Pracuję...